dinsdag 11 augustus 2009

Sociaal

Sociale Netwerken, daar hoef ik niet lang bij stil te staan. Ik doe al best veel op sociaal vlak. Ik ben een redelijk actieve Hyver: Ik gebruik hyves ook echt alleen voor sociale contacten. Het is erg leuk om oud-klasgenoten, team-genoten, collega's via hyves weer tegen te komen en te horen hoe het met ze gaat.
Op je eigen hyves kan je ook een blog bijhouden. Ik doe dat dus niet, maar bijvoorbeeld Tamara wel, en zo weet ik hoe het met haar gaat en kan ik ook heel makkelijk even reageren op haar blog als zij wat nieuws heeft geschreven. Aangezien je als een soort rss feed op he homepagina ziet als vrienden in jouw hyves wat nieuws hebben geplaatst. Zo hou je makkelijker contact met iemand.

Linked In, daar zit ik ook op, maar ben niet zo actief. Had me een tijdje geleden verdiept in wat communities en ben daar ook lid van geworden, maar merk dat ik nu steeds vaker de mails ongelezen weggooi. Door deze cursus heb ik wel besloten me er wat meer in te verdiepen weer.

En ik zit op facebook. Dat is nieuw. Heb een aantal vrienden op facebook, maar vond het eigenlijk een kopie van hyves. Tot ik afgelopen juni in Dublin was. Iedereen die ik daar ontmoette vroeg of ik Facebook had "so we can stay in touch". Neen, dat had ik niet..

Maar nu dus wel. Ben er nog niet zo bedreven in als mijn vrienden, omdat ik me toch meer op Hyves richt, maar vind het wel leuk. Vlak nadat ik lid was geworden bijvoorbeeld vroeg Leslie Graham van Omnibus of ik Facebookvriendjes wilde worden. Ik vind dat erg grappig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten