dinsdag 11 augustus 2009

Niks geen Twitter

Nou... mijn twitteravontuur is niet van lange duur. Probeer het afgelopen half uur een twitter account te maken, maar ben bang dat ze een storing hebben, want zelfs "lskdbglahjgb" is al een gebruikersnaam op Twitter...
had graag een tweeeeeedje gedaan. Heb me dus gelimiteerd tot een beetje zoeken. Nou had ik dat van de week al gedaan toen we bij de NOS opzoek waren naar mensen met de Mexicaanse griep. Ik heb toen eigenlijk heel simpel ingevoerd: "heb de mexicaanse griep". Want hád ik van twitter een account aan mogen maken vandaag en hád ik de Mexicaanse griep, dan zou ik toch wel gewoon even tweeten: Ik heb de Mexicaanse griep.
Maar mocht ik meer teweten willen komen over de desbetreffende Twitteraar moet ik toch echt inloggen.
Ik heb ook even bij journalisten gekeken in de Tweetergids: Tim, Eelco, Rik, Roeland, Eelco BvR.. Nounounou. Iedereen druk aan het Twitteren. Dankzij een brainwave ben ik in Twellow opzoek gegaan naar Gerard Dielessen. Leek me wel leuk als hij Twitterde.. Vooral om te zien wat hij gister had getweed tussen 12 en 13.30. Maar, of hij heeft geen twitter, of hij is niet te vinden.

Om te checken of de search engine wel goed werkte heb ik een twitteraar, Tim Overdiek ook nog even ingevoerd. Het viel me op dat ik met Tim Overdiek 1 hit kreeg die heette "realoverdiek" En de enige tweed was: Finding out that the world is fake. Op alleen Overdiek vond ik wel de echte Tim.
Dit was makkelijk te verifieren dankzij alle tweeds ook van collega's.
Dat zal met twitter toch wel een grote vraag blijven: is dit de "realoverdiek" of de "fakeoverdiek"?

En ik blijf het gek vinden dat mensen alles maar op internet gooien dat ze meemaken. Hoewel, ik weet nu ook dat Tim en ik beiden liefhebbers zijn van Laphroaig. En daarvan ook een Twitteraccount bestaat.

1 opmerking: